fredag 25 oktober 2019

Kall barbequesås

Gör egen barbequesås eller grillsås med tomat, chili, chilisås eller ketchup, vitlök, honung, vinäger, spiskummin och worcestershiresås. Tinas hemgjorda barbequesås med chili, vitlök och korianderfrö passar till allt grillat!


Recept från kokboken Tina - hur du enkelt lagar min godaste mat. Söt, syrlig och het - precis som en bra barbequesås ska vara. Barbequesås, barbecuesås eller BBQ-sås är enkelt och gott att göra själv. Förvara såsen i kyl, den går också bra att frysa.


Servera såsen kall eller rumstempererad. En god grillsås som passar till grillat kött, grönsaker och fisk! Nu är det sommar och grillsäsongen är här.


Vad är en lyckad grillkväll utan en smakfull och god barbequesås ? Inspireras av våra goda recept. Grillsåser kommer i många skepnader.


Här har vi samlat alla våra recept på mumsiga grillsåser. Ha en fenomenal grillsäsong! Det handlar om att inte växla mellan varmt- kallt då spricker det mesta även berg, därav förbudet att grilla på klippor (allemansrätten) inget annat.


Blanda alla ingredienser till såsen och ställ kallt. Kalla såser baserad på creme fraiche. Krämiga goda såser som jag faktisk köpt flera gånger redan.


Jag avnjuter nog mina grillsåser kalla ! Jag tror den kan funka fint att pensla på mot slutet på grillningen på tex ribs, de ska jag testa. En barbequesås och glaze för varma och kalla applikationer.


Utmärkt att glaza kött, fisk och grönsaker vid grill. Mycket god som kall sås till grillat. Kall parmesansås Världsenkel sås - gjort på sekunder! Den här såsen är bara såååååå god.


Skulle kunna äta den utan nåt till. Passar till kött både som marinad och som sås. Amerikansk barbequesås med sydstatstouch. Slutligen använder man en barbequesås som serveras till spjällen.


Denna sås har oftast ketchup eller tomatpuré. En chilibaserad sås som passar till grillad kyckling, nöt- och griskött. Kan även användas som marinad till kött (uteslut grädde!) och är riktigt god kall som. Nu har jag hittat mitt favoritrecept på min alldeles egna barbequesås ! Nu lanseras Ananas-Mango.


Kan serveras varm, kall och ljummen till grillat. Klassisk barbequesås med tomat, chili, vitlök och soja. Den är såsen påminner om Texas Longhorn Bbq. En söt och mustig sås med rökig smak, gjord på crème fraiche.


Använd som glaze när du grillar. Observera att det alltid är innehållsförteckningen. Satsa på att göra din egen barbequesås, det är enkelt och lyfter det.


Blanda i senapspulver och servera varm eller kall. Chef Hansen’s Barbequesås. Häll upp på rena flaskor och förvara i kylen. Tänk på att sortimentet kan variera mellan butikerna.


Nedan visas ett exempelutbud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.