måndag 25 september 2017

Bordsskiva i betong

Missa inte vår grymma rea under Black Friday. Som ett alternativ till bänk- eller bordsskivor i trä, sten eller laminat kan man gjuta en skiva i betong. Betong är ett relativt billigt material och rätt. Hållbart, vackert och stilrent.


Nu tipsar ELLE Decoration om nio. Väldigt osäker ifall detta är rätt subforum. Jag är i startgroparna att gjuta en bordsskiva i betong. Har hittat en instruktion jag tänkte.


Att gjuta själv i betong börjar bli populärt. Ernst Kirchsteiger gjöt en bänkskiva till det nya köket och här visar han hur du gör. Ta del av vår stora guide och beställ. I dag var det dags att öppna formen.


Det var bara att skruva ur skruvarna och klippa av. Måttbeställda betongskivor efter dina mått. Vi måttanpassar betongskivorna helt efter möbelns eller bordets utseende.


Ett material som jag är väldigt förtjust i är betong. Jag gillar främst den råa och industriella känslan som betongen ger och det gör sig allra bäst i. Jag läste, i trädgårdsbilagan från Expressen, om en kvinna som har en otroligt fin trädgård med enbart gröna växter och saker i betong. BetongDesign har originella bänkskivor med personlig prägel.


Bordsskiva i betong

Vi har bord och hoar av betong i snygg design. Fynda allt från elektronik till automation på vår hemsida. Blanda betongen enligt anvisningar på förpackningen och fördela den jämnt i formen.


Fyll först upp formen till drygt hälften och knacka rejält ett. Vill du skapa ett eget runt betongbord?


Här följer tips om hur man kan tillverka sin egen gjutform och vad man bör tänka på innan själva gjutningen. För att få absolut raka kanter lät vi byggvaruhuset såga till formplywooden i de mått vi ville ha på betong bänkskivan. Måtten på skivan kommer vara.


Jag har ett par frågor angående tillvägagångssättet. BORD med bordsskiva i Mjuk Betong finns i flera olika utföranden.


Helgjutna bordsskivor, bordsskivor skapade av plattor i flera färger, olika. Funderar du på att gjuta en bänkskiva i betong till köket? Eller kanske gjuta bordsskiva eller säte till pall?


Bordsskiva i betong

Du kommer inte att ångra dig! Betonggolv, Bänkskiva Betong, samt badrum i betong. Gjut en bordsskiva av betong till trädgårdsbordet – lite tips. Vi på RR Betongstil hjälper dig med ny bänkskiva i betong, ädla bänkskivor som skapar stil i hemmet.


Bordsskiva i betong

Ett snyggt och gediget bord eller en köksö behöver inte kosta mycket. Så här gör du ett med bordsskiva i betong – det är enklare än du tror.


Som bordsskiva har jag gjutit en tre centimeter tjock. Då jag fyllt formen fick betongen ligga plastövertäckt och brinna i tre dagar innan jag kollade.


Här har vi samlat tips och trix på hur man enkelt och smart gjuter i betong. Vi delar gärna med oss av våra kunskaper om att gjuta i betong.


En snygg bänkskiva ger köket det lilla extra som gör köket speciellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.