onsdag 25 mars 2020

Parmesansås till fisk

Lägg torskfiléerna i en ugnsfast form. Riv parmesanosten och blanda med creme fraiche i en bunke. Pressa i vitlök och citronsaft.


Känslan när man råkar bita på ett fiskben när man äter fisk är något som jag verkligen avskydde som barn. Ja, egentligen nu också om jag ska erkänna det. En busenkel och kanongod sås!

Vi har ätit den flera gånger i somras till grillad fisk, men den kan nog tänkas att serveras till annat också. Gissa om jag har blivit smartare än en femteklassare. Speciellt med ett par dagar i Göteborg i bagaget också. Spara gärna lite parmesan till serveringen.


Vänd därefter spättafiléerna i. Passar såväl till vardag som fest. Ugnsbakad lax med fin vinbräserad fänkål och parmesansås.


En förrätt som är enkel att göra, men som tar lite tid för att smakerna ska kunna komma till rätta. Det blir inte godare än såhär!

En härligt krämig pasta med grädde, ost och parmaskinka. Här jag har smörstekt filéerna och serverat fisken med bacon och en parmesansås. Vit fisk är lätt att smaksätta. Vi har samlat alla våra härliga fiskrecept, allt från lite lättare förrätter till pasta med lax.


Recept på rätter med fisk. Sås med parmesan - magnifikt smakrik och himmelskt god! Denna italienska ost tillför både stor smak och en god sälta till såser och.


Parmesangratinerad fisk med zucchinispaghetti. I går gjorde jag en gammal fiskrätt jag brukade göra förr men jag provade en smaksatt creme fraiche. I receptet för Fiskgryta med hummer och fänkål rekommenderar vi Bong Touch of Taste Hummerfond för att. Persiljemarinerad kyckling med parmesansås.


Ugnstorsk med curry och äpple. Ugnsstekt kyckling med parmesansås. Vi gillar fisk och har massor av härliga fisk - och skaldjursrecept att bjuda på. Vi vill ha rena råvaror och färsk fisk.


Fisk minst en dag i veckan! Lägg på den röda fisken först, därefter parmesansås, tomatsås, ett lager lasagneplattor, den vita fisken.


Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida, analysera trafik och anpassa prenumerationserbjudanden och annonser.

Kall parmesanröra eller parmesancrème är färskost, kvarg eller kesella blandat med finriven parmesanost. En enkel men god röra, sås eller crème som smakar bra. En rätt som passar perfekt till den spontana festen eller den mysiga hemmakvällen.


Pasta med bacon och parmesansås. Stekt panerad fisk med kall sås. Hitta denna pin och fler på. Blir så syrligt och fräscht.


Såg ett recept för länge sen på nätet på en parmesansås med vitt vin i. Kyckling i parmesansås med broccoli och. Fördela grädde och citronsaft över fisk och potatis. Servera med parmesansås, salla bröd och färskpotatis.


Jag är så glad att mina smaklökar äntligen har fattat grejen med fisk. Restaurang CV Linné i Pedagogen Park i Mölndal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.