tisdag 26 juni 2018

Manlucka dieseltank

Manlucka för eftermontering på diesel och vattentankar. Underlättar rengöring vid angrepp av dieselbakterier. Kan monteras på både plåt och plasttankar.


På vår förra båt designade jag dieseltanken själv och lät svetsa den. Såklart med en ordentlig manlucka så att man kan komma åt att rengöra tanken.

Då det enda sättet att inspektera dieseltanken har varit att skruva ur tankgivaren så har jag länge viljat installera en inspektionslucka. Hej, Skulle vilja sätta inspektionslucka i min dieseltank som man kan öppna utan större problem för att kolla konditionen på bränslet och vid behov kunna göra. Snabb leverans – Tio butiker och webbshop – Bra priser.


Vi är sedan flera år tillbaka återförsäljare i Norden för Italienska Arten som tillverkar Rostfria Manluckor i mycket hög kvalité. Jag använde den just till tätning av manlucka till dieseltank.


Länk till inlägg Dela på andra webbplatser. Vi hjälper dig med inspektionsluckor.

Innan sommarsemestern var det dags för årets skitjobb: att tillverka en manlucka till dieseltanken och göra ren hela tanken invändigt. Dieseltankarna tillverkas i rostfritt material. Standardmått och specialbyggnation av dieseltankar görs efter kundens önskemål. HUBER har flera olika luckor i rostfritt stål.


Modellerna SDoch SDär fyrkantiga respektive runda vädersäkra manhålsluckor för alla möjliga. Svetsning,Plåtbearbetning,Svarvning,fräsning,Rörbockning,Våtlackering,Montering,El, pneumatik, hydraulik,Legoproduktion,Cnc-svarvning,cnc-rörbockning,Montering. GMJ Stålmontage är ett familjeägt företag med mer än års erfarenhet inom yrket. Idag sysselsätter företaget personer.


Vi har stor erfarenhet av alla. Hur man kan leverera nya båtar utan manlucka på dieseltanken är för mig en gåta. Efter att ha fått byta filter på semestern på grund av hackande motor så.


Tänker sätta in en manlucka i min dieseltank i vinter. Har hittat två alternativ med olika lösningar. Nu ska jag ta upp en öppning för en liten manlucka och noggrann rengöring.


Jag har planer på att sätta in en inspektionslucka, eller manlucka, i min dieseltank.

Efter tre säsonger skulle det vara intressant att se vad som gömmer sig i dieseltanken. Tyvärr så finns ju bara det lilla hålet för tankmätararmaturen och.


Standardluckan bestÃ¥r av tre delar: ram, lucka och fästbleck. Vi hittade tyvärr inte vad du sökte.


Prova gärna en annan sökning eller kontakta vår säljavdelning som är redo att hjälpa dig. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, slutförsäljning eller leverantörsförseningar. Praktisk och transportvänlig dieseltank Med sin smarta design gör vår transporttank det enkelt och säkert att transportera diesel.


Den är ergonomisk, enkel att. Sjöställ, Musto Storlek Xsmall. I min dieseltank finns endast det lilla hålet för tankmätaren, ingen manlucka.


Jag vill ordna en manlucka men hittar inga att köpa, ej heller hittar jag bilder. Håller på med att tillverka en ny dieseltank i rostfritt och har funderingar ang manluckor.


Har ett par Wema manluckor och läste tidigare på forumet att. Liknande kategorier: Däckluckor – Portholes – Tillbehör, Luckor. Det finns många olika slags cisterner i Sverige, exempelvis villacisterner, gårdscisterner eller lösa behållare. Cisterner och oljetankar som innehåller.


Tankmobils sfäriska bulktankar är en välkänd silhuett på vägarna. Tankformen är gynnsam som tryckkärl vilket möjliggör höga arbetstryck och vakuum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.