torsdag 19 april 2018

Barbequesås pulled pork

Färdiglagad pulled pork som du kan ta med dig och äta på språng. Smidig portionsförpackning. Sötma och smak till denna pulled pork kommer från barbequesås. Servera med tacotillbehör och njut!


Bjud på denna smakrika gryta kallad pulled pork på festen så blir alla nöjda!

Koka ditt kött med barbecuesås och lök tills det är riktigt mört och låt sen. I lördags gav jag mig på pulled pork igen. Jag gjorde ju pulled pork för ett tag sedan fast då med köpebarbequesås men denna gången så gjorde jag. Pulled pork som smälter i munnen.


Det här receptet på pulled pork är så smakrikt och gott att alla kommer att be om receptet! Passar perfekt till exempelvis.


Barbequesås, barbecuesås eller BBQ-sås är enkelt och gott att göra själv.

Blanda vatten, fond och barbequesås och häll över köttet. Jag tycker det är gott med pulled pork, men är inte så förtjust i det rökiga och har i te hittat nån bbq utan de. Tillagningssättet gör att.


Gör som vi och testa Åse´s läckra recept för visst går det utmärkt att göra en barbequesås utan onödigt socker! Gör man pulled pork i en vanlig kastrull skulle jag rekommendera att röra runt i botten då och då, samt ha lite koll på vätskemängden under tidens gång. På med en flaska färdig eller hemgjord barbequesås.


Minnen från en rodeo en fullmånekväll i nordvästra USA. Två gubbar i cowboyhatt öste ” pulled pork ” på bröd och sålde för en dollar. Så här lagar du hemgjord pulled pork på fläskkarré från grunden! Det är lätt men det tar lite tid.


Hemgjord barbequesås får du också recept på här. Har aldrig provat laga något av pulled chicken, pork eller beef utan bara provat på restaurang och det var så. Kanske barbequesås – det är jättegott.


Slösade rätt bra med kryddorna, så det blev en riktigt spicy pulled pork. Het och kryddstark pulled pork som ugnslagats länge på låg temperatur ramlar fullkomligen sönder när den är klar.

Recept från kilo som jag ändrat lite. Måste faktiskt få lov att säga att jag blev väldigt nöjd med denna pulled pork även om den inte innehöll en enda droppe av bbq-sås! Som visade sig vara perfekt för ändamålet! Långkokt fläskkarré som sköter sig själv, smaksatt med massor av godsaker.


Ingredienser 7g benfri fläskkarré dl barbequesås ½ msk. Sedan jag hittade ”rätt recept” på barbequesås, så är det här absolut något av det godaste jag ätit. Jag gillar pulled pork, även om det inte är lika ”trendigt” längre.


Jag tycker dock att innehållet i BBQ-såsen är lite läskigt, med high fructose corn. Köttet kan lagas på flera olika vis och med olika kryddningar - det viktiga.


Extremt saftig fläskkarré som sköter sig själv i ugnen, smaksatt med goda kryddor. Det som händer när pulled pork tillagas i väldigt låg temperatur är att.


Krossa alla hela kryddor i en mortel och blanda med muscovadosugar och de malda kryddorna till en “rub”. Salta köttet och gnid in kryddorna. I helgen premiärlagade vi (och med vi menar jag Niklas) pulled pork fast på älgkött istället för fläskkarre.


Jag kommer inte ihåg hur många gånger jag. This pulled pork recipe for the slow cooker uses prepared barbeque sauce and ketchup.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.