tisdag 31 oktober 2017

Fetaostsås kall

En kall, krämig och helt fantastiskt god sås till det mesta. Det här behöver du : dl creme fraiche. Det brukar jag ha i min fetaostsås ! Supergod fetaostsås som är en kall sås som passar perfekt till grillat eller stekt kött, fisk eller fågel. Såsen är enkel och går snabbt att göra.


Lätt- och snabblagad då du helt enkelt. Passar bra till grillat kött och sallader. Ett annorlunda och gott alternativ till den klassiska tzatzikin.


Sås som är god antingen kall eller gratinerad i exempelvis tomater. När jag ändå håller på så kommer här också receptet på fetaostsåsen. En kall sås som är helt makalöst god och enkel att göra. Smula ner fetaosten i en skål.


Blanda med crème fraiche och pressa i citronsaft. Smaka av med salt och svartpeppar och rör ner färsk.


Argentisk chimichurri, katalansk romescosås, fetaostsås och yoghurtdressing – här är fyra kalla såser som passar perfekt till grillat – både till kött och. Helt enkelt är detta en busenkel snabblagad kall sås som alla lyckas med. Icakuriren, Vagabon Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker.


Fetaostsås kall

Recept på kalla såser gjorda på yoghurt. Här kommer du hitta recept på allt mellan himmel och jord.


Mest är väl sidan till för att jag ska lättare hitta bland mina recept, men givetvis hoppas jag att. Tre goda röror som är enkla att göra. Pestokräm, basilika- och fetaostsås samt ajvarpesto.


Fetaostsås kall

Mat-bloggaren Madeleine Sandahl tipsar om mat som endast kräver tio minuters jobb. Det är en smaksak- jag tycker att den är jättegod med en smakrik fetaost också. Varm fetaost - aromatisk, hissnande god och dessutom enkel att tillaga! Den varma fetaosten är utsökt och ett effektfullt och idealiskt.


Fetaostsås kall

Den här såsen var sensationellt god. Kan tänka mig att den blir ännu godare om den får stå och gojsa till sig några timmar i kylen innan. Kall fetaostsås med vitlök.


Hade dock inte oliver i då detta inte är vår. Du kan också servera kalla såser att doppa en bit bröd i före maten. Lägg undan lite till dekoration.


Fetaostsås : Skala och hacka den röda löken fint. Serveras med ris och kall fetaostsås. Den är väldigt användbar då den passar till det mesta. Till middag idag blev det grillad kyckling och fläskkarre med en supergod fetaostsås.


En väldigt god fetaost röra som passar bra till kött och mycket annat! Jag blandade kokt kall bulgur. Enkel att göra och lätt att förbereda, låt den gärna stå i kylen över natten. Om Spanien (Torrevieja, Costa Blanca), teknikprylar, LCHF och virkning.


Ingredienser till fetaostsås : dl naturell turkisk. Lammfärsbiffar med kall fetaostsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.