onsdag 26 juli 2017

Betsa bänkskiva

Här hittar du tips om vattenburen bets och lackbets. Lär dig att betsa trä med gör det själv beskrivning. Hej jag såg för ett tag sedan roomservice behandla en bänkskiva till ett kök i ett polishus och undrar om detta möjligtvis kan ha varit bets? Jag fick en idé om att riktigt mörkt betsade, näst intill svart-betsade bänkskivor kunde vara snyggt.


Har tröttnat lite på de oljade bänkskivorna. Dag 1: Slipa träskivan och betsa den. En ny bänkskiva och nya kakelplattor kan göra underverk. Vår snickare Ohlis visar hur du gör.


Sv: Betsa bänkskiva i kök Svårt att lacka på en laserad yta. I köket skulle vi vilja ha en mörk bänkskiva men vi har inte råd att betala flera tusen kronor metern.


Bänkskivorna får en superfin lyster. Vi ska renovera vårt kök och jag vill SÅ gärna ha bänkskiva i massiv Valnöt. Bara ett problem: Det är svindyrt! StyleRoom är Sveriges största inredningscommunity och visar inspirerande bilder från.


Har nyligen flyttat till en lägenhet. I köket finns en bänkskiva som vid inflytt var något mörkbrun med en yta som antagligen blivit behandlad med hårdvaxolja. Denna pin hittades av Martina Zuhr. Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest.


Jag pausar just nu mitt i min målning av vår bänkskiva. Den massiva bänkskivan av bästa ek hade inte underhållits de sista fem. Här används alltså vit oljebets, men det finns många kulörer att välja.


Betsa bänkskiva

Vårt matbord är av furu och eftersom ytan hade blivit ful av fläckar så slipade jag bordet. Jag vill gärna ha det lite mörkare och undrar om det går att betsa det.


Betsa bänkskiva

Ljusa springor syns tydligt så kolla från bägge sidorna att fogarna verkligen är mörka. Ny bänkskiva – lätt och billigt. Det finns lite olika typer av bets, det vanligaste är i dag Lackbetser.


Att betsa är ett lätt sätt att färga träytor. För att kunna betsa en träyta måste färg- och lackskikt tas bort. Med förvaringssystemet BESTÅ i vardagsrummet får du ordning på allt från tv och andra tekniska prylar till dina musik, film- och boksamlingar.


Obehandla massiv bänkskiva av mycket hög kvalitet. Den obehandlade ytan ger valfrihet att olja, lacka eller betsa. Jag förstår ju att det kanske inte va så jäkla lyckat att betsa en oljad hylla, men kan man lösa det på nåt sätt i efterhand?


Filmen visar hur man oljar en bänkskiva steg för steg. Ett enkelt sätt att ge nytt liv till en äldre köksbänk är att betsa ytan med någon av Herdins betser. Bets är en genomskinlig lösning av färgämnen. Olja bänkskiva Jag har bänkskivor i oljad ek i mitt kök och skulle vilja få dem lite ljusare.


Betsa bänkskiva

Den industriella känslan följs upp av en väl tilltagen köksö med bänkskiva i rostfritt och som allt cirkulerar kring. Har för mig att jag såg det på Roomservice nångång, fast jag kanske är helt ute och cyklar.


Det funderar jag på att göra med min bänkskiva i köket. Prova betsa på undersidan så ser du ju hur det blir. Betsning utfördes i regel av snickarmästarna. Varje mästare hade sina recept.


Funderar du på bänkskivor av laminat? Här får du bra tips när du ska välja bänkskiva av laminat till ditt kök. Ibland får man svarta märken på bänkskivan. Med oxalsyra tar man bort dem på en kort stund.


Ge ditt trädäck, dina utemöbler eller din panel ett bättre skydd mot fukt, vind och kyla genom att betsa eller olja in träet. Vi har valt att betsa golven med Zar Oljebaserad träbets.


Detta är samma produkt som vi använt på bänkskivorna i köket som du kan läsa om här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.