måndag 20 februari 2017

Kall sås till stekt torsk

Prövade fram en ny kall sås. Har du känt att torsken börjat upplevas tråkig både att äta och servera, då börjar det kanske bli dags att hitta något som väcker.


Torsk med kall äggsås Mitt. Stekt panerad kolja med kaprismajonnäs.

Jag minns att vi hade en god sås till panerad fisk. Som passar till kyckling och stekt. Vitvinssås (se video nedan) Sås till fin vit fisk. Gös, torsk och abborre passar bra med varm sås som.


Här hittar du våra goda recept på kalla såser. En kall sås svalkar gott till het mat och är gott till lax och grillat.

Gott att doppa bröd i också! En mycket god kall sås jag bara inte klarar mig utan till stekt fisk. Häll en spegel av sås på varma tallrikar.


Detta är rena rama lyxmaten från tiden man gick i skolan. Den absoluta höjdpunkten när panerad fisk, potatismos, kall dillsås och ärtor stod på menyn.


Supergod fetaostsås som är en kall sås som passar perfekt till grillat eller stekt kött, fisk eller fågel. Passar utmärkt till torsk och lax. God och lyxig sås med räkor. Jag gör gärna kall sås till fisk men egentligen behöver man ju inte krångla till det.


Stor skål kall dillsås (skolans fisksås) dl gräddfil. Du kan panera torskfilé och torskrygg som är den finaste delen på torsken. Klassiskt till torsk är kokt potatis.


Servera panerad torsk med valfria tillbehör. Dillcrème eller dillsås är gott till fisk, grillad lax, torsk, stekt strömming, på buffé, laxpaj.

Varmrökt lax med kall sås. Gör en kall sås på gräddfil, crème fraiche eller yoghurt. Testa att laga hans populära panerade torsk.


Kall sås med creme fraiche fisk recept, här hittar du 1Kall sås med creme fraiche fisk recept, t. Limedressing Skaldjurspaté med saffranssås. Gästkocken Gustav Trägårdh bjuder på flera smarriga rätter i matkassen. Tillbehör: Skala och koka potatisen i saltat vatten. Dillig sås : Finhacka dillen och blanda med yoghurt, majonnäs och dijonsenap.


Jag skulle vilja ha tips på någon god kall sås som passar till stekt torskfile. Vitlökssås med citron och dill Räkfrossa med tre goda. Vad sägs om torskgryta, stekt torsk med bacon eller ugnsgratinerad med ost?


Panna på torsk med fänkål. Panerad fisk med kall sås. Till middag lagade jag Jacobs favoriträtt : smörstekt panerad torsk med kokt potatis. Speciellt torsk tycker hon är.


Och så provade jag en ”ny” sås till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.