fredag 10 februari 2017

Bordsskiva betong

Missa inte vår grymma rea under Black Friday. Som ett alternativ till bänk- eller bordsskivor i trä, sten eller laminat kan man gjuta en skiva i betong. Hållbart, vackert och stilrent.


Nu tipsar ELLE Decoration om nio. Måttbeställda betongskivor efter dina mått. Vi måttanpassar betongskivorna helt efter kökets eller bordets utseende.


Blanda betongen enligt anvisningar på förpackningen och fördela den jämnt i formen. Fyll först upp formen till drygt hälften och knacka rejält ett. Ta del av vår stora guide och beställ. Skivan finns även i en mindre modell och de kan.


Väldigt osäker ifall detta är rätt subforum. Jag är i startgroparna att gjuta en bordsskiva i betong. Har hittat en instruktion jag tänkte. I dag var det dags att öppna formen.


Bordsskiva betong

Det var bara att skruva ur skruvarna och klippa av. Ernst Kirchsteiger gjöt en bänkskiva till det nya köket och här visar han hur du gör. Att gjuta själv i betong börjar bli populärt. Vi har bord och hoar av betong i snygg design.


Ett material som jag är väldigt förtjust i är betong. Jag gillar främst den råa och industriella känslan som betongen ger och det gör sig allra bäst i. Jag antydde i mitt förra blogginlägg att jag höll på att göra en bordsskiva i betong till det gamla symaskinsunderrede som jag redan hade. Vill du skapa ett eget runt betongbord? Här följer tips om hur man kan tillverka sin egen gjutform och vad man bör tänka på innan själva gjutningen.


Vi tänkte göra en skrivbordsskiva i betong och jag undrar hur lång man kan göra den? Tanken var att den ska vila på tre stöd i form av hurtsar under och jag. House Doctor bordsskiva i betong. För att få absolut raka kanter lät vi byggvaruhuset såga till formplywooden i de mått vi ville ha på betong bänkskivan.


Bordsskiva betong

Gjut en bordsskiva av betong till trädgårdsbordet – lite tips. Helgjutna bordsskivor, bordsskivor skapade av plattor i flera färger, olika. Här hittar du inspiration och inredningsidéer till ditt hem för bordsskiva. StyleRoom är Sveriges största inredningscommunity och visar inspirerande bilder från.


Ska gjuta en bordsskiva till ett nytt matbord. Ladda ner vår gör det själv-beskrivning som även kan användas för att gjuta en vacker bordsskiva. Med en gjuten bänkskiva i betong får köket ett.


Hur får man armeringen att fastna utan att sjunka ner i betongen å bli synlig när bordet är klart? Prydligt robust runt bord i ek och med bordsskiva i betong.


Som bordsskiva har jag gjutit en tre centimeter tjock. Så gott det gick ställde jag skivan slätt med hjälp av vattenpass. All betong blandade jag för.


Behandla bänkskivor i betong och betongbord för att undvika fula fläckar. Se vårt utbud av effektiva betongprodukter på nätet. Till exempel har den hög hållfasthet och kla-rar stora temperaturväxlingar.


Bordsskiva betong

Betong har många goda egenskaper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.